Voordat je een goede funnel kan maken is het belangrijk dat je ook weet waarom je een funnel maakt. Als je een funnel maakt omdat ‘je iets met e-mailmarketing wil doen’, weet je niet waar je naartoe werkt, en kun je dus ook niet meten of het werkt. Daarom is het belangrijk om van tevoren goed stil te staan bij het doel van je funnel. Om daar achter te komen heb ik de volgende opdracht voor je gemaakt. Beantwoord daarom de volgende vragen:
Als het antwoord op de bovenstaande vragen weet, word het makkelijker om de volgende vragen te beantwoorden:
Het is belangrijk dat je kijkt naar zowel het product wat je wil verkopen, als dat je kijkt naar de transformatie die klanten doorlopen. De focus tijdens het maken van jouw funnel ligt op het bieden van waarde. Hoe worden jouw klanten beter nadat ze jouw mails hebben gelezen en jouw product hebben gekocht?
Yes! Je bent begonnen met het maken van jouw automatiseringen en funnels. Maar ik kan me voorstellen dat het fijn is als er iemand met je meekijkt.
Dus heb je hulp nodig, of kom je er niet helemaal uit? Dan kan je een brainstormsessie boeken.
In een uurtje gaan we samen kijken naar jouw e-mailmarketing en jouw specifieke situatie, zodat je daarna weer verder kunt met het maken van jouw e-mailmarketingfunnel.